۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۰۵

اخبار کوتاه فرهنگی/

4 هزار محصول غیرمجاز فرهنگی در میناب جمع آوری شد

4 هزار محصول غیرمجاز فرهنگی در میناب جمع آوری شد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب از جمع آوری چهار هزار و 756 حلقه انواع لوح فشرده غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا اوژند با بیان این که طرح بازرسی و نظارت بر تولیدات فرهنگی با هدف حمایت و صیانت از آثار فاخر فرهنگی و هنری صورت می‌گیرد، اظهار داشت: این محصولات طی 11 ماه سال‌جاری جمع آوری شده است.

وی محصولات غیر مجاز به دست آمده را شامل فیلم، بازی‌های غیرمجاز و محصولات فرهنگی فاقد بسته بندی استاندارد ذکر کرد و افزود: این محصولات طی بازرسی از فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی - هنری، مراکز ارائه خدمات کامپیوتری، کافی نت‌ها و گیم نت‌ها کشف و ضبط شده است.

این مسئول هم چنین از کشف یک هزار و 903 حلقه انواع لوح فشرده و بازی های رایانه‌ای غیر مجاز طی دو روز گذشته در میناب خبر داد و گفت: این محصولات از مراکز عرضه محصولات فرهنگی فعال در سطح شهر جمع آوری شده است.

اوژند اظهار داشت: محصولات جمع آوری شده برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس اطلاعات و امنیت عمومی میناب شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون نیز چهار دستگاه کیس رایانه حاوی کلیپ‌های مستهجن جمع آوری و تحویل مراجع ذی‌صلاح شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب ابراز داشت: ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری در وزارت ارشاد در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان در عرصه محصولات فرهنگی و هنری شکل گرفته است.

اوژند اضافه کرد: بازرسان ستاد متشکل از کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی است که ضمن هماهنگی با مراجع قضایی، نظارت و بازرسی از اماکن عرضه محصولات فرهنگی را با جدیت دنبال می‌کنند.

محفل انس با قرآن باحضور قاری برجسته بین المللی در سیریک برگزار می شود

مدیرمسئول کانون فرهنگی - هنری موعود شهرستان سیریک از برگزاری چهارمین محفل انس با قرآن با حضور قاری برجسته بین المللی همزمان با سال روز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان خبر داد.

میثم رئیسی مدیرمسئول کانون فرهنگی - هنری موعود شهرستان سیریک گفت: هم زمان با فرا رسیدن 18 اسفند(سالروز شکل گیری کانون های فرهنگی - هنری در مساجد)، چهارمین محفل انس با قرآن با حضور سعید طوسی از قاریان برجسته بین المللی در شهرستان سیریک برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، شنبه 19 اسفند ماه جاری پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه 14 معصوم روستای روتان سیریک برگزار خواهد شد.

رئیسی با اشاره به وجود علاقمندی جهت فراگیری علوم قرآنی در بین نوجوانان شهرستان، اظهار داشت: از این رو برای پاسخگویی به نیاز این قشر، از سید طاها حسینی از قاریان نوجوان استان بوشهر جهت شرکت در این محفل دعوت شده است.

وی گفت: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد علی لبخندان، مشاور استاندار هرمزگان پیرامون نقش و جایگاه مسجد در اسلام و کارکردهای این مکان مقدس به ایراد سخن می پردازد.

این فعال فرهنگی؛ تجلیل از 10 نفر از مدیرمسئولان کانون های فرهنگی - هنری مساجد، طلاب علوم دینی و فعالان فرهنگی شهرستان و اهدای بسته های فرهنگی به شرکت کنندگان را از دیگر برنامه های این مراسم برشمرد.

رئیسی افزود: نمایشگاه دستاوردهای کانون های فرهنگی - هنری مساجد شامل عکس و بولتن نیز در حاشیه این مراسم گشایش خواهد یافت.

وی در پایان بیان داشت: هم چنین از دهم تا 19 اسفند به مدت 10 روز، هر روز یک پیام قرآنی به دارندگان تلفن همراه در محدوده شهرستان سیریک پیامک می شود.

در حال حاضر 11 باب کانون فرهنگی - هنری با مجوز رسمی دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان در شهرستان سیریک خدمات متنوعی را به مخاطبان ارائه می دهند.

کانون فرهنگی - هنری موعود مسجد صاحب الزمان(ع) روستای روتان شهرستان سیریک یکی از کانون های فعال شرق استان است که در طول سال برنامه های متنوعی را اجرا می کند.

ساختمان کانون فرهنگی - هنری رایحه ظهور در بخش رودخانه افتتاح شد

 در آستانه ۱۸ اسفند، ساختمان کانون فرهنگی - هنری رایحه ظهور در مسجد وحدت روستای هیزبندگان بخش رودخانه شهرستان رودان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان افتتاح شد.

محمد دمی، مدیر مسئول کانون فرهنگی - هنری رایحه ظهور در حاشیه این مراسم گفت: ساختمان کانون فرهنگی - هنری رایحه ظهور با هزینه 250 میلیون ریال از محل مشارکت های مردمی احداث شده است.

وی افزود: این ساختمان با زیربنای 100 متر مربع شامل دفتر مدیریت، کتاب خانه و سالن مطالعه است.

دمی اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح از نیمه دوم سال 89 به همت جوانان روستای هیزبندگان آغاز شده بود.

وی اضافه کرد: رایانه، میز رایانه، قفسه و تعدادی کتاب از جمله تجهیزاتی اوّلیه ای است که از دبیرخانه کانون های مساجد استان دریافت کرده ایم.

 

 

کد خبر 2006152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha